Friday, March 5, 2010

focus...it's the climb.

I can almost see it
That dream I'm dreaming
but there's a voice inside my head saying:
"you'll never reach it"
Every step I'm taking, every move I make feels
Lost with no direction, my faith is shaking...
But I, I gotta keep trying, gotta keep my head held high

There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
Always gonna be an uphill battle
Sometimes I gonna have to lose
Ain't about how fast I get there
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb.

The struggles I'm facing
The chances I'm taking
Sometimes might knock me down but
No I'm not breaking
The pain I'm knowing
But these are the moments that
I'm gonna remember most yeah
just gotta keep going and I
I gotta be strong
Just keep pushing on!


这是一首非常有意义的歌,
无论自己面对任何事物,
都给予自己鼓励、激励自己的一首歌。
事业、爱情等...
我很庆幸,在这条创业的路上,让我得了很多启发及领悟,
that是我这辈子不可能从课业上所能领悟的东西。
我非常的庆幸自己能跟随很inspired我的上线们。
that我也从中了解到,领悟到[坚持] 这两个字的真正含义,和坚持该有的态度
坚持,并非口头上的口号,随口说说而已,即便态度也是一样。

这是我从一本书中所得到的:
成功人士与不成功的人究竟有什么分别?
他们的分别在于,成功的人总是可以看见别人看不到的东西,
而不成功的人却只是看到眼前所有的东西。

在成功创业的道路上,往往不是聪明的人最多,而是坚持的人多。
他们坚持的是什么?他们坚持的是自己的梦想!
今天如果自己有梦想的话,那就勇于去实现它。
有些时候,梦想是需要钱去衡量的。
欲创造财富,就该趁自己还年轻的时候去闯! 创造出属于自己的财富!

我坚信人会有自己的梦想
然而在这个现实的社会中,人们会随着时间的流逝,
而渐渐的把自己的梦想给淡忘,甚至觉得那是不可能的事。
以前的我也是那样,什么美丽的东西,什么梦想,
就只会“想”而已。
但是现在的我不再跟以前一样了,如果那些梦想是自己想要的,
为何不给自己一个机会去完成自己的梦想呢?
机会不常有,有的时候就该把握机会,不应该让它白白流失,
更不要等到错过了那机会才来后悔。

人家说,出生是穷,那不是自己的错;过世时穷,那就是自己的错。
加油吧!

1 comment: